سعادت و سلامت هر جامعه در خانواده ها پی ریزی می شود و انتقال ارزش های دینی، ملّی و فرهنگی و اجتماعی در درجه اوّل به عهده خانواده ها به خصوص مادر است.

۱۳۹۶/۰۸/۱۷

​جامعه زنان و نگرش آنان به طلا

با نگاهی به نیازهای معیشتی ،عاطفی ، روحی ، روانی ، جسمی ، جنسی و دهها نیاز دیگر زنان که در ارتباط کلامی و غیر کلامی به شیوه های معمول و غیر معمول خود را بروز می دهد یک حس پیدا و پنهان نسبت به عنصری از عناصر جدول مندلیف دارد

جامعه زنان و نگرش آنان به طلا
با نگاهی به نیازهای معیشتی ،عاطفی ، روحی ، روانی ، جسمی ، جنسی و دهها نیاز دیگر زنان که در ارتباط کلامی و غیر کلامی به شیوه های معمول و غیر معمول خود را بروز می دهد یک حس پیدا و پنهان نسبت به عنصری از عناصر جدول مندلیف دارد که با علامت اختصاری (AU) aurum و عدد 79اتمی در جدول تناوبی بنام طلا با خصوصیت فلزی بنام نرم ، براق ،زرد ، چکش خوار ، قابل انعطاف و فلز واسطه که با بیشتر عناصر شیمیایی واکنش ندارد فلزی زرد رنگ بنام طلا که ما مشاهده می کنیم از الیاژ طلا  و نقره ایجاد شده است  که دارای 8 تا 10 درصد  نفره می باشد .به دلیل اینکه از قدرت انعطاف و نرمی آن کاسته شود. طلا در بسیاری از کشورها بعنوان معیار پول بکار می رود و همچنین در جواهرات ، پزشکی ، دندانپزشکی و الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرد  البته  در آمریکا و اروپا از دوره سانسکریت jval ، آنگلوساکسون gold ، لاتین aurum همگی معدن طلا  را از زمان  باستان  شناخته  و به ارزش  بالا آن پی بردند  هیروگلیف مصری از زمان میلاد  مسیح (ع) این فلز را توصیف کرده و در کتاب عهد عتیق بارها به آن اشاره شده و در فرهنگ باستان  بعنوان  نمادی برای پاکی ، ارزش و سلطنت ارزشمند بوده است  همچنین  در مسابقات  به نفرات اول مدال طلا ، به دوم نقره و به سوم برنز جایزه می دهند  و  بیشترین  مقدار طلا  در جهان  در بانک مرکزی  دولت فدرال آمریکا وجود دارد طلا از دیر زمانی است  که بعنوان پشتوانه پول  کشورها  صاحب ارزش بوده و در بازار  بورس هم جایگاه ویژه دارد .
و اما طلا  در نگاه زن ایرانی بعنوان یک عنصر آرامش بخش و دهنده  امنیت  روانی از جهت پشتوانه مالی در اندوخته فردی و خانواده و از همه  مهمتر زیورآلات با ارزش در قالب جواهرات اهم از سرویس تمام ، نیم ست ، النگو و در ادبیات سبک زنان بلوچ سنجاق سینه و دُر یا در ادبیات  سبک زنان هرمزگانی کاکله و... البته  این فلز با ارزش در پاسخ  به روح زیبا طلب زنانه معجزه  می کند ولی نکته  حائظ اهمیت این است  وابستگی و دلبستگی با این فلز در چه سطحی ظهور و بروز دارد آیا می توان بعنوان یک فرصت  در اقتصاد خانواده به آن نگاه کرد  و یا اینکه در بعضی از موارد حتی برای خانواده یک تهدید  محسوب میشود زن بعنوان میراث دار نسلی و عامل زایش و رویش انسانها در نهاد خود بشکل طبیعی  و فطری  فرزندان  خود را در مالکیت  خود احساس می کند . شاید این حس پیچیده را هیچ گاه در عالم مردانه بعنوان پدر نتوان تجربه کرد و یا ادعا نمود .
و بنا به این استدلال سطح دلبستگی و یا وابستگی  زنان نمی تواند  به جواهرات و طلا از نوع  درجه یک باشد  چرا که نگاه درج یک فطرتا از آن فرزندان و خانواده است و شاید  در تاریخ جهان نتوان مادری را یافت که در صحت  و سلامت روحی و روانی باشد و بهترینها را برای فرزندان  خود نخواهد مگر اینکه  در سبک زندگی نگاه به آینده  به اگاهی  موثری دست نیافته باشد  با نگاهی به شیوه ی وارد کردن پول و سرمایه  خانواده به خرید  زیور آلات  از نوع طلا  و نهایتا نگهداری آن در خانه البته خارج از چرخه اقتصاد خانواده و جامعه موجب خارج کردن صندوق ارزی از گردونه اقتصاد شده ایم در حالیکه می توان از تاثیرات  این سرمایه در معیشت و چرخه اقتصاد هر چند  اندک سود جست  البته در مدیریت  زمان و اوقات فراغت زنان در خانه هم بهره مند خواهیم شد ؛ که تاثیرات به سزایی در کیفیت  زندگی و احساس اثر بخشی در اقتصاد  و معیشت خانواده  را به همراه دارد .
چگونه از فرصت سوزی در عمر و سرمایه جلو گیری کنیم ؟ بایستی نگاه خود را به شیوه  و سبک زندگی اصلاح کنیم . از امکانات موجود مطلع باشیم و حتی از قوانین و فرصت های سرمایه گذاری در شکل ها ی متفاوت  اهم از بازار بورس ، تشکیل تعاونیها ، مشاغل خانگی ، امکانات و تسهیلات  وام و دهها فرصت  پیش رو که  تاکنون  مطالعه نشده است  ولی بالقوه  در کشور و استان موجود است  میبایستی  تفکر کرد  تا بتوانیم  با هم بسمت جامعه ای پویا حرکت کنیم .
تبدیل ذخایر مالی خانواده  از جمله طلا به ارزش افزوده  در چرخه  اقتصاد  خانواده و جامعه  به نوع تغییر نگاه بانوان بستگی دارد . کانون خانواده نیازمند  آرامش در تمامی سطوح است  یکی از مسائل بسیار با اهمیت  برنامه مدیریت  اقتصاد خانواده است  که  می توان  با بهره گیری از بخشی از باورها ی فرهنگی پشتیبان از جمله عدم چشم  و همچشمی و قناعت بهره جست ولی این کافی نیست . خانواده امروزی رفاه طلب است . و در دنیای مجازی  خود را در دهکده جهانی می بیند که در عصر سرعت و  فناوری چهار نعل طی مسیر  می کند و سوار بر قطاری شده که همچنان  رونده است  و ناگزیر تابع  همین  جریان  میبایستی برود .
 
 
 


منبع : پورتال اصلی
تعداد بازدیدها : ۴۳۸
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

منوی اصلی
دیدگاه
گفتگو
دانستنی ها
    
وقف راهبرد تسهیل ازدواج جوانان
  
حضرت زهرا(س) الگویی برای زنان مسلمان
  
نقش پدر و مادر در تربیت دینی
  
گزارش تصویری نمایشگاه صنایع دستی استان
  
فیلم/ آسو،دختر کردستان...
  
تصاویر/ احمدی‌نژاد و همسرش در تحلیف اورتگا
  
نماهنگ شهید احمدی روشن - شهید هسته ای
  
عکس/ عدم اطلاع پسر چهار ساله شهید روشن از شهادت پدرش
  
تصاویری از بازارچه صنایع دستی در جزیره هنگام
  
غرفه استان هرمزگان در نمایشگاه زنان و بیداری اسلامی
  
گزارش تصویری دیدار زنان‌اندیشمند ۸۵کشور بارهبری
  
گزارش تصویری/جشن میلاد امام زمان در بندر عباس
  
عکس/ زنان نان‌آور فسایی
  
گزارش تصویری / تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام در بندرعباس
  
گزارش تصویری از زنان پلیس اردنی
  
مقایسه چهره زنان در ۳۸ کشور جهان + عکس
  
گزارش تصویری/مسابقات کشوری جام عفاف بانوان ویژه بانوان
  
گزارش تصویری/زنان کارگاه آجرپزی
  
گزارش تصویری/بانوان فوتسالیست در مسابقات آسیایی


                                                  
  
















                             
                             
                             
شرح خبر
لینکهای مفید
چند رسانه ای
دیگر خبرها
نظر سنجی
شما به عنوان دختر یا پسر کدام گزینه را برای یک زن بهتر میدانید؟